Winst voor Jarno tijdens het Super Race Weekend

Op 3 augustus jl heeft onze Latgas instructeur Jarno Iprenburg met winst deelgenomen aan de Westfield Cup tijdens het Super Race Weekend van de DNRT. Lees hieronder zijn verslag 🙂

Kwalificatie zonder grip…

Tijdens de kwalificatie was door de hoge temperatuur de baan erg glad. Ik miste grip, waardoor ik niet kon pushen. Helaas maar een zevende tijd neergezet met bijna 1,2 sec achter de pole.

Race 1: verbetering in grip, meer pushen.

Na het aanpassen van de afstelling van de Westfield #75 door Arjen van RAEK RACING was er een significante verbetering in grip. Hierdoor kon ik gelukkig al wat meer pushen.
Het was nog niet helemaal zoals ik het wilde hebben, maar toch terug kunnen rijden naar P3.

Race 2: aanvallen in bochten, miste topsnelheid.

Wederom de afstelling aangepast en weer een verbetering. Ik kon de bochten echt aanvallen, maar miste nog wel topsnelheid op het rechte stuk. Na meerdere mooie gevechten op de baan een mooie P2.

RACE 3: vette wedstrijd met ‘vette’ pedalen.

Maakte de pole-sitter Mark een valse start en ik dacht dit wordt mijn race. Ik hoef hem maar te volgen en kon dus ook mooi slipstreamen, want zijn Westfield liep erg hard op het rechte stuk en ik miste nog steeds topsnelheid.
Hij zou toch nog minimaal een 10sec-straf krijgen, maar helaas was er een heftig ongeluk met Mies bij de start, waardoor er een code rood kwam. Hoeveel geluk (en ik dus pech) kan je hebben?

Er kwam een herstart en een hele “vette” wedstrijd met mooie gevechten met Yves en Rainer. En vet was die zeker, want na een paar ronden werd het heel glibberig in de cockpit. De veer van de peilstok bleef niet goed zitten, waardoor de peilstok iets omhoog kon komen en hier olie uitkwam.

De hele pedalbox en nog meer zat onder de olie. Erg spannend, want de pedalen zijn al zo klein, maar als ze dan ook nog spekglad zijn wordt het wel heel spannend. Uiteindelijk P3 op maar 0,002sec achter Yves.

RACE 4: gok met de afstelling, schot in de roos!

Na de eerste 3 races topsnelheid tekort gekomen te zijn, hebben we een gok genomen met de afstelling voor race 4. Dit bleek uiteindelijk een schot in de roos. De topsnelheid was er, maar de wegligging in de bochten ook nog, helmaal top!

Na de start lag ik meteen al P2 en na een paar ronden zag ik dat ik een hoger tempo kon rijden dan Mark, die de eerste 3 races had gewonnen. Ik haalde hem in op het rechte stuk voor de Tarzan. Helaas kreeg hij later elektronische problemen, waardoor hij is uitgevallen.

Tot aan de laatste ronde op kop gereden, maar toen de laaste ronde inging kwam Yves uit mijn slipstream. Hij haalde mij bijna in, maar door heel laat (zelfs een beetje te laat) te remmen kon ik nog als eerste de Tarzan in. Helaas ging dit wel tenkoste van mijn exit en kon Yves zijn Westfield aan de binnenkant zetten voor de Gerlach. Dit is geen bocht om hem aan de buitenkant te laten staan, want als degene aan de binnekant een fout maakt, zit je meteen in de muur. Heb hem laten gaan en achter hem aangesloten.

Door een betere exit uit de Hugenholtz liep ik al naar hem toe, maar kon hem nog niet inhalen, omdat hij mij blokte. Ook voor het Scheivlak probeerde hij de binnenkant dicht te houden, maar er was toch nog net een gaatje. En dat is voor mij genoeg!

“if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver!” Quote; Ayrton Senna
(zie filmpje van de laatste ronde van race 4)

Westfield Cup Jarno Iprenburg

DIT IS EEN 360 GRADEN FILM. 🙂

P1 OVERALL!!

Yes!! P1 Overall!! De wedstrijd gewonnen en redelijk wat punten ingelopen op de nummers 1 en 2 in het kampioenschap. Op naar de volgende: 6e wedstrijd zondag 16 september. Zin in!

Comments (1)

Add A Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *